Heb je ook soms last van een opgeblazen gevoel na het eten? Of heb je juist enorme (zoete) trek, na het eten van een maaltijd? Wil je weten wat echt helpt om je buik blij te maken?

Iets belangrijks wat je kunt doen om je eetgedrag en zelfs je relatie met eten te veranderen is super eenvoudig. Dat is, in plaats van iets weglaten, iets toevoegen aan je dieet.

Niet jezelf beperken of een hele productgroep elimineren zoals traditionele dieten meestal voorschrijven
Tuurlijk, het is algemeen bekend dat bepaalde voedingsmiddelen, zoals geraffineerde suiker, niet ideaal zijn, maar daar focus je daar niet op. Focus je op wat toe te voegen aan je dieet.

Hoe ziet dat er precies uit en hoe doe je dat? Ik deel 3 van mijn meest effectieve tips met je:


1. Voeg meer groene groenten toe aan je dieet – op een lekkere manier!
Ik weet dat je me misschien niet gelooft, maar meer groente eten kan echt lekker zijn en je hoeft niet eindeloos salades te eten. Het kan best ook naar een toetje smaken, als je het op mijn manier doet.

Ik hou bijvoorbeeld van groene smoothies. Het duurt slechts 2 minuten om te maken en is een natuurlijke multivitamine voor het lichaam. Dus ik raad 1 groene smoothie per dag aan, voor optimale energie en gezonde gloed!

Kijk hier voor een recept.

2. Eet meer eiwit

Ik gok dat je waarschijnlijk een grote fan bent van het eten van heerlijke koolhydraten zoals brood, pap en aardappelen en begrijp me niet verkeerd, koolhydraten zijn ok. Maar de meeste mensen kunnen profiteren van het eten van meer eiwitten. Zodat ons lichaam kan genezen, repareren en versterken.

Nee, ik heb het niet over body-building. Dit is gewoon ervoor zorgen dat je iedere dag voldoende biologische eieren, vis of vlees of peulvruchten binnen krijgt. Om te zorgen dat je lichaam alles krijgt wat het nodig heeft om je hormonen, stemming, gewicht en energie te reguleren.

> Actie: streef naar 1 portie natuurlijk eiwit bij elke maaltijd (kies uit vis, vlees, eieren of peulvruchten als je basis eiwitbron)

Kijk hier voor een recept

3. Drink meer water

Meer water drinken is altijd goed voor je lichaam. De meeste mensen drinken te weinig water en verwarren dorst met honger. Streef naar het drinken van minimaal 2 liter per dag. Dit lijkt veel, maar ook hiervoor heb ik concrete tips. Begin in de ochtend met een groot glas lauw water (met een scheutje verse citroen).  Vul daarna een kan water, zet die in het zicht zodat je het ziet en er aan wordt herinnerd. Als de kan leeg is vul je ‘m weer bij. Je kunt hier verse kruiden, zoals munt en vruchten, zoals citroen en rood fruit toevoegen. Dit geeft het water net een ander smaakje.

Neem een flesje water mee, als je de deur uit gaat en daarnaast kun je een half uur voor iedere maaltijd een groot glas water drinken.

> Actie: drink een groot glas water voor iedere maaltijd 

Zo! Zie je, ik zei toch dat het eenvoudig was?!

Dus nu is het tijd om dit echt te gaan doen. Voeg deze 3 dingen toe aan je dagelijkse gewoonten en je zult direct resultaat zien!