Snel en makkelijk: eiwitrijke snack

Ik probeer meer eiwit te eten omdat ik weet dat het veel voordelen voor mijn lichaam* heeft zoals:

  • meer energie (belangrijk voor me op dit moment)
  • stabielere bloedsuikerwaarde waardoor ik minder snel weer honger heb
  • afvallen

En natuurlijk is eiwit ook heel goed na het sporten, om spierkracht te vergroten.

* zo werkt het voor mijn lichaam, maar ieder lichaam is anders

Je kunt proteïne poeder eten maar ik probeer eiwit zoveel mogelijk met natuurlijke producten te eten. Goede kwaliteit dierlijke producten zoals biologisch vis, vlees, zuivel maar ook zeewier, noten, pitten, peulvruchten en granen.

Hieronder vind je een zoet recept. En voor een hartige snack, probeer deze gebakken kikkererwten eens!

 

Kısır (Turkish bulgur salad)

www.ankehoebers.com-2Bulgur makes a healthy and quick addition to any meal because it’s 100 percent whole wheat that’s specially prepared to decrease cooking time.

It’s a good source of fiber, protein, iron and vitamin B-6. Eating whole-grain foods, including bulgur, may lower the risk of developing cardiovascular disease, according to the Harvard School of Public Health.

This bulgur salad is a traditional Turkish dish. Every Turkish woman makes it a bit different. This is the version I love most.

Quinoa Salad

T2015-03-14 12.04.33his is one of the dishes I make when I cook once and eat (at least) twice. I cook a big batch of quinoa one day and make different recipes out of it.

Quinoa is also called the “wonder grain” because it cooks more quickly than rice, is virtually foolproof, and is lighter and more nutritious than other grains.

This salad will keep for at least 2 days in the fridge. I think it’s even better when it’s had a few hours to sit and let the flavours marinate before eating.